Leveransinformation

Leveransinformation

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar, men kan under hög orderingång vara 2-5 arbetsdagar efter mottagande av din order. Sista säkra beställning är kl. 16.30 för leverans samma dag som beställningen är lagd. Vid normal postgång får du paketet dagen efter vi har lämnat paketet till posten.

Leveranser

Bor du i närområdet - Nordvästra Skåne kan du hämta ditt paket i Helsingborg på Industrigatan 83 - ring för överenskommelse om tid. Vi tar Visa/Mastercard via iZettle och tar även emot kontanter. Övrig leverans skickas med Posten/Varubrev. Om ordern är stor eller högt ordervärde skickar vi ordern som rekommenderat brev eller som postpaket. Vi levererar i nuläget endast inom Sverige.

Brev

Beställning som har låg vikt 0 - 9 gr och lågt värde kan skickas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med Payson Direkt eller förskottsbetalning med Bankgiro. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

Varubrev

Beställning som har en vikt mellan10 g och 2 kg och/eller ett värde över 120 kr skickas med leveranssätt Varubrev. Du meddelande från Posten att jag har skrivit ut fraktsedel. Beställningen kommer då att levereras till din brevlåda eller till ditt närmaste postombud, beroende på varubrevets tjocklek.

Postpaket eller Rekommenderat.

Vid större order och högre ordervärde använder vi oss av Postpaket eller Rekommenderat post för att trygga försändelsen till dig som kund. Email-avisering: Samma dag din order skickats får du meddelande från Posten att jag har skrivit ut fraktsedel samt ett mail från r-pi.se om att ordern har gått iväg. OBS! SMS-avisering sker när beställningen skickas som Postpaket eller varubrev. I de fall som vi använder oss av Rekommenderad post måste du själv gå och hämta paketet hos ditt postombud, eftersom det krävs legitimation för att få paketet.

Enhetsfrakt

Fraktkostnad är 39 kr, oavsett storlek på din order

FRikt fritt vid köp över 999 kr ex. moms.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Uteblir beställningen helt återbetalar vi inbetalt belopp.

Transportrisken

Vi står för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Tänk på att det nästan alltid finns en faktura som medföljer i paketet. I normalfallet har du redan betalt fakturan via Payson eller Bankgiro men i de fall som ett företag väljer att betala med faktura skickas den med paketet eller via brev beroende på överenskommelse.

Längst ner på fakturan hittar du information om du har betalt eller inte, i fall du skulle bli osäker.

Restnoterade varor

Varor som är restnoterade, skickas till kund när de åter finns på lager. Du har möjlighet att avbeställa restordernoterade varor. Har du betalt med Paysonkonto sätts summan automatiskt tillbaka på kontot om kund önskar annullera restnoterade vara under väntetiden.