webbutiken r-pi.se för Raspberry Pi

Varukorg: 0,00 kr

Inga varor i varukorgen.

Köpevillkor

Köpevillkor och ansvarsfördelning mellan kund och Solsnäckan AB.

Köp

Vid beställning träffas avtal när Solsnäckan AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss på karin@solsnackan.se eller +46 709-544716. Vid eventuella felaktigheter i t ex leveranstid, pris etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand, men lämnar alltid meddelande och vad som händer med leveranstider och priser.

Pris

I alla priser som visas på webbshopen ingår moms 6 % på böcker och 25 % på övriga varor och tjänster.

Detta gäller även Finland under 2015 och 2016.

Ansvarsfördelning mellan kund och Solsnäckan AB

Köparen ansvarar själv för att varorna är lämpade för de syften som köparen använder varorna till och att dessa syften följer svensk lag. Köparen skall undersöka om varorna är behäftade med fel eller brister så snart som möjligt efter leverans. Innan varorna används är köparen skyldig att utföra en grundlig undersökning av dem för att fastställa om varorna är bristfälliga.

Kontaktinfo:

  • Solsnäckan AB
  • Brunnsallén 77
  • 256 57 RAMLÖSA, Sverige
  • Org.nr: 556879-4191
  • Tel: +46 42 - 424 25 80 eller Mobil: + 46 709-544 716
  • Kontakt via email: info@solsnackan.se
  • webbsida: www.solsnackan.se

Fakturaadress:

  • Solsnäckan AB
  • faktura@solsnackan.se

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter mottagande av din order. Sista säkraste beställning är kl. 15.30 för att ordern ska skickas från r-pi.se samma dag. Det kan dock dröja någon extra dag vid betalning med bankgiro.

Leveranser

Leveranserna sker med Posten eller DHL, enligt Solsnäckans eget tycke. Den största delen av orderna levereras med PostNord. Bor du i närområdet - Nordvästra Skåne kan du hämta ditt paket i Helsingborg. Vi har iZettle och tar även emot kontanter. För mer detaljerad information gå till http://www.r-pi.se/leveransinformation

Enhetsfrakt

Fraktkostnad är 39 kr för ordervärde under 999 kr. 

Leveransförsening

Leveransförseningar kan uppstå när vi har restnoterade varor och våra leverantörer inte kan skicka den restnoterade varan i normal hastighet. Händer detta meddelas du som kund och du har i detta läge rätt att häva köpet.

Restnoterade varor

Varor som är restnoterade, skickas till kund när den åter finns på lager. Har du betalt med Paysonkonto sätts summan automatiskt tillbaka på kontot. O du som kund önskar annullera restnoterade vara under väntetiden är det bara att meddela detta per e-post.

Transportrisken

Vi står för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Betalning

Det finns 3 olika betalningsmöjligheter.

- Payson/ Kortbetalning

Betala säkert Payson där du kan välja mellan att registrera ett Payson-konto och du är privatkund, använda ditt nuvarande och betala in där, använda Visa/Mastercard genom Payson eller Payson Faktura. 

- Förskottsbetalning - Betala direkt till Bankgiro.

Lägg din order, välj Betalning Direkt och sedan får du din orderbekräftelse. Vi avvaktar tills din betalning har kommit till bankgirokonto 368-9577 innan vi skickar ordern. Det brukar ta 0 - 3 dagar beroende på hur våra banker samarbetar. Ange ditt ordernummer som referens/meddelande vid bankgirobetalning. Kvitto/Faktura skickas med paketet. Betalning ska in inom 7 dagar annars annulleras ordern.

- Fakturabetalning

Du kan också betala dina varor på Paysonfaktura, mot en fakturaavgift på 25 kr ink. moms. Leverans kan endast ske till företagets adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress eller hos Bolagsverket och är en fysisk adress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto, Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift enligt gällande lagstiftning. I samband med köpet görs även kreditkontroll hos Payson. Kraven som ställs är att man inte har betalningsanmärkningar. Om du köper för ett företag kan du också välja faktura genom Solsnäckan AB med 30 dagars förfallotid, ange organisationsnummer vid inköpsnummer.

Tänk på att fakturan medföljer i ditt paket om inte annan fakturaadress har uppgivets.

Garanti

Solsnäckan AB säljer alla produkter med 12 månaders garanti mot fabrikationsfel enligt konsumentköplagen. Vissa leverantörer har utökade garantier. För mer info kontakta oss eller besökt respektive tillverkares hemsida. Du har 3 års reklamationsrätt.

Ditt garantibevis är faktura eller din följesedel som du erhåller via e-post, samt är bifogad i ditt paket. Följesedeln eller fakturan ska ligga i paketet och skall skickas med vid eventuell reklamation. Du ska även skicka med en utförlig beskrivning av felet skriftligen. Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

Restnoterade varor

Varor som är restnoterade, kan skickas till kund när den åter finns på lager, om kund fortfarande så önskar. Har du betalt med Paysonkonto sätts summan automatiskt tillbaka på kontot om kund önskar annullera restnoterade vara under väntetiden.

 

Ångerrätt i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som privatkund rätt att ångra ditt köp och återfå den summa du betalt inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligen oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Om du vill ångra köp som redan är använts, kommer prisavdrag göras som motsvarar sänkt varuvärde. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den. Solsnäckan AB tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. 

Ångerrätt 14 dagar gäller inte företag.

Kontakta karin@solsnackan.se om du vill utnyttja din ångerrätt Varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad utan undantag. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinummer för eventuell spårning.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Solsnäckan AB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Reklamation skall ske senast 8 dagar efter att fel har upptäckts eller borde ha upptäckts.

Solsnäckan AB besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller fellevererad när den anländer, så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst antingen via e-mail eller telefon, för att få reklamationen godkänd. När du skickar tillbaks en reklamation skall en skriftlig utförlig beskrivning av felet samt en kopia av Solsnäckans faktura/iZettlekvitto skickas med produkten. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinummer och kvitto för eventuell spårning. Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada. Solsnäckan skall om möjligt ersätta felaktig vara med likvärdig produkt, reparera varan eller återbetala värdet på varan vid köptillfället om inte likvärdig vara finns kvar på lagret.

Köparen skall på returnera den bristfälliga varan till Solsnäckan AB, efter att köparen erhållit returfraktsedel:

  • Solsnäckan AB
  • Industrigatan 83
  • 252 32  HELSINGBORG.

Solsnäckans ansvar för fel, kan inte överstiga varans pris på fakturan vid köptillfället. Solsnäckan AB ansvarar således inte för t ex driftsavbrott, utebliven vinst eller annan indirekt skada hos köparen, om inte Solsnäckan agerat grovt vårdslöst. Köparen bör observera att säljaren inte själv utvecklar och tillverkar programvara som används i Solsnäckans produkter. Köparen ansvarar därför själv för att en tillfredsställande och professionell kontroll sker av den aktuella programvaran innan produkten används, i syfte att försäkra sig om att programvaran inte innehåller datavirus. Solsnäckan bär inget ansvar för detta. Denna bestämmelse reglerar uttömmande de påföljder som köparen har rätt till vid fel i produkt eller vid fel i samband med säljarens service eller teknisk rådgivning per telefon/mobil eller e-post.

Återbetalningar

Kontakta Solsnäckan AB för att få en returfraktsedel. Reklamationer som är inskickade på eget initiativ ersätts inte returfrakten.

Ej godkända Reklamationer sparas i vårt lager i 3 mån för eventuell retur till kund efter kunds önskemål.

OBS! – Om skadan orsakats genom oaktsamhet (vattenskada, tappskada mm.) så ingår det inte i garantiservice. Då tar Solsnäckan ut en undersökningsavgift som kund får stå för.

Ej utlösta varor

För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr inkl moms för att täcka Solsnäckan AB:s utgifter för frakt och administration.

Sekretess och säkerhet Personuppgifter

Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100 % säkra sidor (krypterad överföring hos Payson).

Du har möjlighet att handla hos oss som gäst utan inloggning och även använda ditt betalkort hos Payson som gäst. Har du loggat in tidigare hos Payson med din e-postadress kommer Payson att använda den e-postadressen för identifiering hos Payson.

När du lägger din beställning hos oss uppger du personuppgifter såsom namn, adress, personnummer och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning samtycker du och godkänner att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Solsnäckan AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.

Tvist och Force majeure mm

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och för företag svensk domstol. Är du inte nöjd med Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer har du rätt att vända dig till Europeisk domstol. Mer information och möjlighet att lämna klagomål hittar du på ec webbsida - http://ec.europa.eu/odr.

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från Solsnäckan AB, som gör att Solsnäckan AB ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Solsnäckan AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Åldersgräns

Vi godkänner inte beställningar från personer under 18 år utan målsmans godkännande.

Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem, slutförsäljning eller massbeställningar. Vid felinformation har du som kund rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen.

Manualer och Produkter

Alla produkter har en svensk manual i fysisk eller digital form när produkten så kräver det. Även originalmanual följer med produkten. Skulle någon produktmanual inte vara på svenska och produkten kräver det, står detta tydligt på varans produktsida. Alla produkter är typgodkända för att användas i Sverige.

Immaterialrätt

Köparen är skyldig att respektera samtliga immateriella rättigheter till levererade varor (inklusive patent-, varumärkes-, mönster- och upphovsrätt samt liknande rättigheter) som säljaren eller tredje man innehar. Säljaren äger samtliga rättigheter till sin katalog och annat informations- och marknadsföringsmaterial som har utarbetats av säljaren. Kopiering av hela eller delar av sådant material är endast tillåtet efter säljarens skriftliga samtycke.